Brain matters : translating research into classroom practice / Patricia Wolfe.
Tipo de material: TextoEditor: Alexandria, Va. : Association for Supervision and Curriculum Development, c2010Edición: 2a edDescripción: xiv, 247 páginas : ilustraciones (principalmente a color) ; 23 cmTipo de contenido:- texto
- no mediado
- volumen
- 1416610677
- 9781416610670
- 370.1523 W855b 2010
Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura topográfica | Estado | Notas | Fecha de vencimiento | Código de barras | Reserva de ítems | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Reserva Libro | Biblioteca Central | Reserva Colección General | 370.1523 W855b 2010 (Navegar estantería(Abre debajo)) | Disponible | Sala de reserva | 33409002905457 |
Navegando Biblioteca Central estanterías, Colección: Reserva Colección General Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
370.152 H784t 2010 Teaching critical thinking : practical wisdom / | 370.1523 S393t 2012 Teorías del aprendizaje : una perspectiva educativa / | 370.1523 W855b 2001 Brain matters : translating research into classroom practice / | 370.1523 W855b 2010 Brain matters : translating research into classroom practice / | 370.1534 P193s 2011 7 estrategias exitosas para desarrollar la inteligencia emocional / | 370.154 D569 2011 Dificultades y trastornos del aprendizaje y del desarrollo en infantil y primaria / | 370.155 H859v 2019 Visual culture / |
Incluye referencias bibliográficas e índice.
Parte 1. The structure and function of the human brain. Opening the black box of the brain. Brain anatomy--A short course : Neurons and subcortical structures. Brain anatomy--A short course : the cortex. How neurons communicate -- Parte 2. Brain development from birth through adolescence. The early and middle years. The adolescent brain: a work in progress. The role of exercise, sleep, nutrition, and technology -- Parte 3. From sensory input to information storage. Sensory memory : getting information into the brain. Working memory : the conscious processing of information. Long-term memory : the brain´s storage system -- Parte 4. Matching instruction to how the brain learns best. Making curriculum meaningful through problems, projects, and simulations. Using the visual and auditory senses to enhance learning. A toolkit of brain-compatible strategies. A final note on brain-compatible teaching and learning.
No hay comentarios en este titulo.