000 | 02908nam a2200289Ia 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | UDM | ||
005 | 20250213162408.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 241011s2012|||| a|||gr|||| 000 0|eng c | ||
020 | _a9783791346380 | ||
040 |
_aUN@ _bspa _cUN@ _dUN@ _erda |
||
082 | 0 | 4 |
_a701 _bF494v 2012 |
100 |
_aFindlay, Michael _d1945-, _eautor. |
||
245 | 4 |
_aThe value of art / _cMichael Findlay. |
|
250 | _aPrimera edición. | ||
264 | 1 |
_bPrestel, _aNew York: _c2012. |
|
300 |
_a207 páginas: _bilustraciones, |
||
336 |
_2rdacontent _atexto _btxt |
||
337 |
_2rdamedia _asin mediación _bn |
||
338 |
_2rdacarrier _avolumen _bnc |
||
500 | _aDonativo Guillermo Sepúlveda | ||
505 | 0 | _aIntroduction: The Three Graces -- 1. Thalia: the commercial value of art (What determines the commercial value of art? ; What makes a specific work of art valuable? ; Art and finance ; Is there a measurable art market? ; Art indexes ; Buying art is an art, not a business ; Art appraisals: Purpose and method) -- 2. Euphrosyne: The social value of art (First encounters ; Family, legacies, and the personal museum ; Immortality in an auction catalogue ; Artists, dead or alive? ; Showing off at home ; You don't have to be rich ; Free art for all ; Art, class, society ; Art performed) -- 3. Aglaea: The essential value of art (Theories abiut the meaning of art ; Love at first (and second) sight ; Perception trumps information ; Decoration) -- 4. Marley's ghost: Past, present, and future (Fings ain't wot they used t'be ; Art and the influence of language ; Museums and mammon ; Auctions as news and entertainment ; Commoditization of contemporary art ; Art our culture deserves ; Is ours a golden age? ; Reckoning ; An art market in recovery ; AD 2020 ; What values of art are permanent? ; Relax and enjoy) -- Afterword: The judgmentof Paris. | |
520 | 3 | _a"El valor del arte", Michael Findlay ofrece una visión cercana y personal de casi medio siglo en el negocio del arte. Explica los tres tipos de valor del arte: comercial, social y lo que él llama su valor esencial: la gama de respuestas al arte que nosotros, como individuos, tenemos dependiendo de nuestra cultura, educación y experiencia de vida. Pocos coleccionistas ávidos son inmunes a la emoción del aumento del valor de mercado, pero Findlay sostiene que comprar solo como inversión rara vez es inteligente. Un amor genuino por el arte y las formas en que puede enriquecer la vida social también juega un papel importante. Explica exactamente cómo se valoran las obras de arte y revela el funcionamiento del mercado del arte. Para mejorar su narrativa, hay sabios consejos, anécdotas internas e historias de sinvergüenzas y estafas, coleccionistas famosos y descubrimientos notables". | |
653 | 6 | _aArte - Aspectos económicos. | |
942 |
_2ddc _cGEN _n0 |
||
991 |
_bRosa Liliana Araujo Briones _aBC _dDonativo Guillermo Sepúlveda Treviño |
||
999 |
_c167714 _d167714 |