Biopsychosocial regulatory processes in the development of childhood behavioral problems / edited by Sheryl L. Olson, Arnold J. Sameroff.
Tipo de material: TextoEditor: Cambridge ; New York : Cambridge University Press, 2009Descripción: xiii, 337 páginas : ilustraciones ; 24 cmTipo de contenido:- texto
- no mediado
- volumen
- 052184813X
- 9780521848138
- 618.928589 B576 2009
Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura topográfica | Estado | Notas | Fecha de vencimiento | Código de barras | Reserva de ítems | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Libro | Biblioteca Central | Colección General | 618.928589 B576 2009 (Navegar estantería(Abre debajo)) | Disponible | GEN | 33409002920027 |
Navegando Biblioteca Central estanterías, Colección: Colección General Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
618.928589 A111 2003 A.D. / H.D. : qué es, qué hacer : recomendaciones para padres y docentes / | 618.928589 B254n 1999 Niños hiperactivos : como comprender y atender sus necesidades especiales : guía completa del Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad (TDAH) / | 618.928589 B344h 2002 Hiperactivo, impulsivo, distraído : me conoces? / | 618.928589 B576 2009 Biopsychosocial regulatory processes in the development of childhood behavioral problems / | 618.928589 B752n 1983 Los niños caracteriales : el agravio y la violencia / | 618.928589 G156t 2015 Trastorno por déficit de atención e hiperactividad / | 618.928589 J17a 2004 ADHD : helping parents help their children / |
Incluye bibliografía e índice
Conceptual issues in studying the development of self-regulation / Arnold J. Sameroff -- How gene-environment interactions can influence the development of emotional regulation in rhesus monkeys / Steven J. Suomi -- Context matters : exploring definitions of a poorly modulated stress response / Kate Keenan ... [et al.] -- An integrative approach to the neurophysiology of emotion regulation : the case of social withdrawal / Nestor L. Lopez-Duran ... [et al.] -- Regulatory competence and early disruptive behavior problems : the role of physiological regulation / Susan D. Calkins -- Behavioral regulation as a product of temperament and environment / John E. Bates ... [et al.] -- Self-regulatory processes in the development of disruptive behavior problems : the preschool-to-school transition / Sheryl L. Olson ... [et al.] --
Emotion dysregulation and the development of serious misconduct / Pamela M. Cole, Sarah E. Hall, and Anna M. Radzioch -- Regulatory processes in children´s coping with exposure to marital conflict / E. Mark Cummings, Lauren M. Papp, and Chrystyna D. Kouros -- Family subsystems and children´s self-regulation / Brenda L. Volling, Amy M. Kolak, and Alysia Y. Blandon -- Culture and the development of regulatory competence : Chinese-U.S. comparisons / Twila Tardif, Li Wang, and Sheryl L. Olson -- Self-regulation and the development of behavioral and emotional problems : toward an integrative conceptual and translational research agenda / Ronald F. Dahl and Anne M. Conway.
No hay comentarios en este titulo.