100 ideas that changed graphic design / Steven Heller, Véronique Vienne.
Tipo de material: TextoEditor: London : Laurence King, 2012Descripción: 216 páginas : ilustraciones a color ; 27 cmTipo de contenido:- texto
- no mediado
- volumen
- 1856697940
- 9781856697941
- 741.609 H477o 2012
Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura topográfica | Copia número | Estado | Notas | Fecha de vencimiento | Código de barras | Reserva de ítems | |
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Reserva Libro | Biblioteca Central | Reserva Colección General | 741.609 H477o 2012 (Navegar estantería(Abre debajo)) | Disponible | GEN | 33409002813115 | ||||
Reserva Libro | Biblioteca Central | Reserva Colección General | 741.609 H477o 2012 (Navegar estantería(Abre debajo)) | c. 2 | Disponible | Sala de reserva | 33409002947491 | |||
Reserva Libro | Biblioteca Central | Reserva Colección General | 741.609 H477o 2012 (Navegar estantería(Abre debajo)) | c. 3 | Disponible | Sala de reserva | 33409002947509 | |||
Reserva Libro | Biblioteca Central | Reserva Colección General | 741.609 H477o 2012 (Navegar estantería(Abre debajo)) | c. 4 | Disponible | Sala de reserva | 33409002947517 | |||
Reserva Libro | Biblioteca Central | Reserva Colección General | 741.609 H477o 2012 (Navegar estantería(Abre debajo)) | c. 5 | Disponible | Sala de reserva | 33409002947483 |
Incluye bibliografía.
Introduction -- 100 ideas that changed graphic design : The book ; Body type ; Rub-on designs ; Rays ; Pastiche ; Pointing fingers ; Vanitas ; Clenched fists ; Monumental images ; Female archetypes ; Color blocks ; Ornamentation ; Decorative logotypes ; Naive mascots ; Entrepreneurship ; Metaphoric lettering ; Swashes on caps ; Texts as images ; Visual puns ; The square format ; Primitive figuration ; Propaganda ; The object poster ; Paper cutouts ; Manifestos ; Graphic design magazines ; Botanical geometry ; Calligrams ; Loud typography ; Asymmetric typography ; Red with black ; Supergraphics ; Supreme geometry ; Funny faces ; Expression of speed ; Corporate identity ; Dust jackets ; Found typography ; Ransom notes ; Design handbooks ; Avant-garde zines ; Collages ; Riddles and rebuses ; Photomontage ; Pictographs ; Floating heads ; Abstraction ; Triangulation ; Extreme close-ups ; The provocative gesture ; Motion graphics ; Night spectaculars ; Shadow play ; Good design ; Forced obsolescence ; Vibrating color ; Strips and panels ; Frame by frame ; Perfect rectangles ; Abstract graphs ; Dynamic diagonals ; Stencil type ; Comic lettering ; Parody ; Sustainable packaging ; Public service campaigns ; Branding campaigns ; Layering and overprinting ; Design thinking ; The grid ; Brand narratives ; White space ; Less is more ; Monoalphabets ; Film title sequences ; Big book look ; Nostalgia ; Illegibility ; Scan lines ; Teen magazines ; Culture jamming ; High contrast ; Psychedelia ; Split fountain ; Underground comics ; Record album covers ; Street slogans ; Sexual taboo busting ; Tags ; Universal Pricing Code ; Vernacular ; French theory ; Do it yourself ; The fine print ; Magazine coverlines ; Guerrilla advertising ; Pixelation ; Ambigrams ; Designers´ websites -- Glossary.
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