Imagen de portada de Amazon
Imagen de Amazon.com

Killing us softly [DVD] : advertising´s image of women / producer [&] director, Sut Jhally.

Colaborador(es): Tipo de material: PelículaPelículaEditor: Northampton, MA : Media Education Foundation, c2002Descripción: 2 DVD (34 min.) : sonido, a color ; 4 3/4 inTipo de contenido:
  • imagen móvil bidimensional
Tipo de medio:
  • video
Tipo de soporte:
  • videodisco
ISBN:
  • 1893521532
  • 9781893521537
Tema(s): Clasificación CDD:
  • 659.1 K48a 2002
Recursos en línea:
Contenidos:
Intro -- Taking advertising seriously -- Perceptions & artificiality -- Objectification -- Fragmentation -- Femininity, appearance & slimness -- Cutting girls down to size -- Sexuality, infantization & pornography -- The trivialization of sex -- Violence -- Polarizing femininity & masculinity -- Progress & activism.
Créditos de producción:
  • Camera, John Hawkes ... [et al.] ; editor, Sut Jhally.
With Jean Kilbourne.Resumen: Social theorist Jean Kilbourne lectures on the portrayal of women in advertising, arguing that the artificial & stereotypical representations therein negatively effect women´s psychological health.
Etiquetas de esta biblioteca: No hay etiquetas de esta biblioteca para este título. Ingresar para agregar etiquetas.
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura topográfica Copia número Estado Notas Fecha de vencimiento Código de barras Reserva de ítems
DVD Biblioteca Central Videoteca DVD 659.1 K48a 2002 (Navegar estantería(Abre debajo)) dvd 3 Disponible AVDVD 33409002641631
Total de reservas: 0

La Biblioteca posee los DVD 3 y 4.

Originally produced as a motion picture in 2000.

Sequel to Killing us softly (c1979) and Still killing us softly (c1987).

Special feature: interview with Jean Kilbourne (25 min.).

Intro -- Taking advertising seriously -- Perceptions & artificiality -- Objectification -- Fragmentation -- Femininity, appearance & slimness -- Cutting girls down to size -- Sexuality, infantization & pornography -- The trivialization of sex -- Violence -- Polarizing femininity & masculinity -- Progress & activism.

Camera, John Hawkes ... [et al.] ; editor, Sut Jhally.

With Jean Kilbourne.

Social theorist Jean Kilbourne lectures on the portrayal of women in advertising, arguing that the artificial & stereotypical representations therein negatively effect women´s psychological health.

DVD.

En Inglés, con subtítulos en Inglés.

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Con tecnología Koha