Killing us softly [DVD] : advertising´s image of women / producer [&] director, Sut Jhally.
Tipo de material: PelículaEditor: Northampton, MA : Media Education Foundation, c2002Descripción: 2 DVD (34 min.) : sonido, a color ; 4 3/4 inTipo de contenido:- imagen móvil bidimensional
- video
- videodisco
- 1893521532
- 9781893521537
- 659.1 K48a 2002
- Camera, John Hawkes ... [et al.] ; editor, Sut Jhally.
Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura topográfica | Copia número | Estado | Notas | Fecha de vencimiento | Código de barras | Reserva de ítems | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
DVD | Biblioteca Central | Videoteca DVD | 659.1 K48a 2002 (Navegar estantería(Abre debajo)) | dvd 3 | Disponible | AVDVD | 33409002641631 |
Navegando Biblioteca Central estanterías, Colección: Videoteca DVD Caja Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
No hay imagen de cubierta disponible | No hay imagen de cubierta disponible | |||||||
658.827 N493m 2010 Marty Neumeier´s innovation workshop | 658.85 J93 200- El juego triunfador | 659.1 K48a 2002 Killing us softly advertising´s image of women / | 659.1 K48a 2002 Killing us softly advertising´s image of women / | 659.1019 W629 2002 Why you buy 21st century advertising / | 659.1042 A244 2002 Advertising and the end of the world | 659.1042 D278 2003 Deadly persuasion the advertising of alcohol and tobacco / |
La Biblioteca posee los DVD 3 y 4.
Originally produced as a motion picture in 2000.
Sequel to Killing us softly (c1979) and Still killing us softly (c1987).
Special feature: interview with Jean Kilbourne (25 min.).
Intro -- Taking advertising seriously -- Perceptions & artificiality -- Objectification -- Fragmentation -- Femininity, appearance & slimness -- Cutting girls down to size -- Sexuality, infantization & pornography -- The trivialization of sex -- Violence -- Polarizing femininity & masculinity -- Progress & activism.
Camera, John Hawkes ... [et al.] ; editor, Sut Jhally.
With Jean Kilbourne.
Social theorist Jean Kilbourne lectures on the portrayal of women in advertising, arguing that the artificial & stereotypical representations therein negatively effect women´s psychological health.
DVD.
En Inglés, con subtítulos en Inglés.
No hay comentarios en este titulo.