Killing us softly [DVD] : advertising´s image of women / producer [&] director, Sut Jhally.
Tipo de material: PelículaEditor: Northampton, MA : Media Education Foundation, c2002Descripción: 2 DVD (34 min.) : sonido, a color ; 4 3/4 inTipo de contenido:- imagen móvil bidimensional
- video
- videodisco
- 1893521532
- 9781893521537
- 659.1 K48a 2002
- Camera, John Hawkes ... [et al.] ; editor, Sut Jhally.
Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura topográfica | Copia número | Estado | Notas | Fecha de vencimiento | Código de barras | Reserva de ítems | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
DVD | Biblioteca Central | Videoteca DVD | 659.1 K48a 2002 (Navegar estantería(Abre debajo)) | dvd 3 | Disponible | AVDVD | 33409002641631 |
Navegando Biblioteca Central estanterías, Colección: Videoteca DVD Caja Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
No hay imagen de cubierta disponible | No hay imagen de cubierta disponible | |||||||
658.827 C747w 2009 What marketing executives need to know about social networking understanding new marketing studies on twitter, facebook and other opportunities your company needs to be aware of right now / | 658.827 N493m 2010 Marty Neumeier´s innovation workshop | 658.85 J93 200- El juego triunfador | 659.1 K48a 2002 Killing us softly advertising´s image of women / | 659.1 K48a 2002 Killing us softly advertising´s image of women / | 659.1019 W629 2002 Why you buy 21st century advertising / | 659.1042 A244 2002 Advertising and the end of the world |
La Biblioteca posee los DVD 3 y 4.
Originally produced as a motion picture in 2000.
Sequel to Killing us softly (c1979) and Still killing us softly (c1987).
Special feature: interview with Jean Kilbourne (25 min.).
Intro -- Taking advertising seriously -- Perceptions & artificiality -- Objectification -- Fragmentation -- Femininity, appearance & slimness -- Cutting girls down to size -- Sexuality, infantization & pornography -- The trivialization of sex -- Violence -- Polarizing femininity & masculinity -- Progress & activism.
Camera, John Hawkes ... [et al.] ; editor, Sut Jhally.
With Jean Kilbourne.
Social theorist Jean Kilbourne lectures on the portrayal of women in advertising, arguing that the artificial & stereotypical representations therein negatively effect women´s psychological health.
DVD.
En Inglés, con subtítulos en Inglés.
No hay comentarios en este titulo.