The tipping point : how little things can make a big difference / Malcolm Gladwell ; [with a new afterword by the author].
Tipo de material: TextoEditor: Boston : Back Bay Books, 2002Edición: 1st Back Bay pbk. edDescripción: xii, 301 páginas : ilustracionesTipo de contenido:- texto
- no mediado
- volumen
- 0316346624
- 9780316346627
- 302 G543t 2002
Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura topográfica | Estado | Notas | Fecha de vencimiento | Código de barras | Reserva de ítems | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Libro | Biblioteca Unidad Fundadores | Colección General | 302 G543t 2002 (Navegar estantería(Abre debajo)) | Disponible | GEN | 33409002665440 |
Navegando Biblioteca Unidad Fundadores estanterías, Colección: Colección General Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
No hay imagen de cubierta disponible | No hay imagen de cubierta disponible | |||||||
301.44 H157c 1978 Las clases sociales / | 301.57 S944o 1982 El ocio / | 302 A779L 2016 Literatura española y medios de comunicación / | 302 G543t 2002 The tipping point : how little things can make a big difference / | 302 M996p 2005 Psicología social / | 302 S253e 1990 En contacto íntimo : cómo relacionarse consigo mismo y con los demás / | 302.13 H437m 2008 Made to stick : why some ideas survive and others die / |
En la cubierta: With a new afterword by the author
Originally published: Boston : Little, Brown, c2000.
Incluye bibliografía.
The three rules of epidemics -- The law of the few: connectors, mavens, and salesmen -- The stickiness factor: Sesame Street, Blue´s Clues, and the educational virus -- The power of context (part one): Bernie Goetz and the rise and fall of New York City crime -- The power of context (part two): the magic number one hundred and fifty -- Case study: rumors, sneakers, and the power of translation -- Case study: suicide, smoking, and the search for the unsticky cigarette -- Conclusion: focus, test, and believe -- Afterword: tipping point lessons from the real world.
Ideas, products, messages and behaviors ´spread just like viruses do.´ Behavior can ripple outward until a critical mass or ´tipping point´ is reached, changing the world. Gladwell develops these and other concepts (such as the ´stickiness´ of ideas or the effect of population size on information dispersal) through simple, clear explanations and entertainingly illustrative anecdotes.
No hay comentarios en este titulo.