The Palgrave Handbook of Positive Education (Registro nro. 154148)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 06408nam a22006135i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 978-3-030-64537-3 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | DE-He213 |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20220530132102.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 210624s2021 sz | s |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9783030645373 |
-- | 978-3-030-64537-3 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/978-3-030-64537-3 |
Fuente del número o código | doi |
072 #7 - CÓDIGO DE CATEGORÍA DE MATERIA | |
Código de categoría de materia | JMA |
Fuente | bicssc |
072 #7 - CÓDIGO DE CATEGORÍA DE MATERIA | |
Código de categoría de materia | PSY045000 |
Fuente | bisacsh |
072 #7 - CÓDIGO DE CATEGORÍA DE MATERIA | |
Código de categoría de materia | JMAP |
Fuente | thema |
082 04 - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY | |
Número de clasificación | 150.1988 |
Número de edición | 23 |
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | The Palgrave Handbook of Positive Education |
Medio | [electronic resource] / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Margaret L. Kern, Michael L. Wehmeyer. |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN | |
Mención de edición | 1st ed. 2021. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Cham : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer International Publishing : |
-- | Imprint: Palgrave Macmillan, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2021. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | XXVIII, 777 páginas32 ilustraciones, 23 ilustraciones in color. |
Otras características físicas | online resource. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | text file |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Section I: Overview of Positive Education -- Chapter 1: An Introduction to Positive Education -- Chapter 2: Positive Education Around the World -- Section II: Core Goals for Positive Education -- Chapter 3: Wellbeing and Flourishing -- Chapter 4: Resilience -- Chapter 5: Social and Emotional Learning -- Chapter 6: Skills for the 21st Century Workplace -- Chapter 7: Approaches to Positive Education -- Section III: Foundations of Positive Education -- Chapter 8: Strength-Based Interventions in Educational Systems -- Chapter 9: Building Positive Emotions and Playfulness -- Chapter 10: Creativity and Intelligence -- Chapter 11: Growth Mindset -- Chapter 12: Perseverance, SelfC-control, and Grit -- Chapter 13: Engagement -- Chapter 14: Mindfulness, Meditation, and Related Practices -- Chapter 15: Relationships -- Chapter 16: Meaning and Purpose in Life -- Chapter 17: Civic Character -- Chapter 17: Moral Education -- Chapter 18: Trauma Informed Approaches -- Chapter 19: Reaching the Disadvantaged -- Chapter 20: Making positive education fun -- Section IV: Enablers of Wellbeing and Resilience -- Chapter 18: Self-Determination -- Chapter 19: Positive Youth Development -- Chapter 20: Career and Life Design -- Chapter 21: Assessing and Enabling Wellbeing in the Community -- Chapter 22: Teacher and Staff Wellbeing -- Chapter 23: Positive Leadership -- Chapter 24: Positive Communities -- Section VI: Applications and Implications -- Chapter 25: Systems Approaches to Positive Education -- Chapter 26: Cultural issues in positive education -- Chapter 27: Positive Education in Practice -- Chapter 28: Integration and Visions for the Future. |
506 0# - NOTA DE RESTRICCIONES AL ACCESO | |
Limitaciones de acceso | Open Access |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | "The approaches outlined in this volume will help expand the narrow focus on academic success to include psychological well-being for students and educators alike. It is a must-read for anyone interested in how positive outcomes such as life satisfaction, positive emotion, and meaning and purpose can be optimized in the educational settings." - Judith Moskowitz, PhD MPH, Northwestern University Feinberg School of Medicine, USA, IPPA President 2019-2021 This open access handbook provides a comprehensive overview of the growing field of positive education, featuring a broad range of theoretical, applied, and practice-focused chapters from leading international experts. It demonstrates how positive education offers an approach to understanding learning that blends academic study with life skills such as self-awareness, emotion regulation, healthy mindsets, mindfulness, and positive habits, grounded in the science of wellbeing, to promote character development, optimal functioning, engagement in learning, and resilience. The handbook offers an in-depth understanding and critical consideration of the relevance of positive psychology to education, which encompasses its theoretical foundations, the empirical findings, and the existing educational applications and interventions. The contributors situate wellbeing science within the broader framework of education, considering its implications for teacher training, education and developmental psychology, school administration, policy making, pedagogy, and curriculum studies. This landmark collection will appeal to researchers and practitioners working in positive psychology, educational and school psychology, developmental psychology, education, counselling, social work, and public policy. Margaret (Peggy) L. Kern is Associate Professor at the Centre for Positive Psychology at the University of Melbourne's Graduate School of Education, Australia. Dr Kern is Founding Chair of the Education Division of the International Positive Psychology Association (IPPA). You can find out more about Dr Kern's work at www.peggykern.org. Michael L. Wehmeyer is Ross and Mariana Beach Distinguished Professor of Special Education; Chair of the Department of Special Education; and Director and Senior Scientist, Beach Center on Disability, at the University of Kansas, United States. Dr Wehmeyer is Publications Lead for the Education Division of the International Positive Psychology Association (IPPA). He has published more than 450 peer-reviewed journal articles and book chapters and is an author or editor of 42 texts. . |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Positive psychology. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Education. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | School Psychology. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Educational psychology. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Education-Philosophy. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Counseling. |
650 14 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Positive Psychology. |
650 24 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Education. |
650 24 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | School Psychology. |
650 24 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Educational Psychology. |
650 24 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Educational Philosophy. |
650 24 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Counseling Psychology. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Kern, Margaret L. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
Código de función/relación | edt |
-- | http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Wehmeyer, Michael L. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
Código de función/relación | edt |
-- | http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Online service) |
773 0# - ENLACE AL DOCUMENTO FUENTE/ENTRADA DE REGISTRO ANFITRIÓN | |
Título | Springer Nature eBook |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Printed edition: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9783030645366 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Printed edition: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9783030645380 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Printed edition: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9783030645397 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-64537-3">https://doi.org/10.1007/978-3-030-64537-3</a> |
912 ## - | |
-- | ZDB-2-BSP |
912 ## - | |
-- | ZDB-2-SXBP |
912 ## - | |
-- | ZDB-2-SOB |
No hay ítems disponibles.