The Politics of Diversity in Music Education (Registro nro. 153622)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 06693nam a22006255i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 978-3-030-65617-1 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | DE-He213 |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20220530131848.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 210319s2021 sz | s |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9783030656171 |
-- | 978-3-030-65617-1 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/978-3-030-65617-1 |
Fuente del número o código | doi |
072 #7 - CÓDIGO DE CATEGORÍA DE MATERIA | |
Código de categoría de materia | JNU |
Fuente | bicssc |
072 #7 - CÓDIGO DE CATEGORÍA DE MATERIA | |
Código de categoría de materia | A |
Fuente | bicssc |
072 #7 - CÓDIGO DE CATEGORÍA DE MATERIA | |
Código de categoría de materia | EDU029050 |
Fuente | bisacsh |
072 #7 - CÓDIGO DE CATEGORÍA DE MATERIA | |
Código de categoría de materia | JNU |
Fuente | thema |
072 #7 - CÓDIGO DE CATEGORÍA DE MATERIA | |
Código de categoría de materia | A |
Fuente | thema |
082 04 - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY | |
Número de clasificación | 700.71 |
Número de edición | 23 |
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | The Politics of Diversity in Music Education |
Medio | [electronic resource] / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Alexis Anja Kallio, Heidi Westerlund, Sidsel Karlsen, Kathryn Marsh, Eva Sæther. |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN | |
Mención de edición | 1st ed. 2021. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Cham : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer International Publishing : |
-- | Imprint: Springer, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2021. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | X, 214 páginas3 ilustraciones |
Otras características físicas | online resource. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | text file |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
490 1# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | Landscapes: the Arts, Aesthetics, and Education, |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas | 2214-0069 ; |
Designación de volumen o secuencia | 29 |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | 1 Introduction -- Part 1 Exploring the politics of inquiry in music education research -- 2 The art(s) of getting lost: Halting places for culturally responsive research methods -- 3 Body politics: Positioning the pregnant researcher amongst asylum seekers -- 4 The politics of reflexivity in music teachers' intercultural dialogue -- 5 Doing dirty work: Listening for ignorance amongst the ruins of reflexivity in music education research -- Part 2 Navigating shifting political landscapes of society and state -- 6 Educative power and the respectful curricular inclusion of Aboriginal and Torres Strait Islander music -- 7 To "move, surprise and thrill": Thirty years of promoting cultural diversity in Norwegian school concerts -- 8 The challenges of implementing diverse political directives in contemporary China: Between creativity and Confucianism -- 9 "Where the social stigma has been overcome": Musician-teachers negotiating identity and place in Nepali society -- Part 3 Extending the scope of diversity in music education -- 10 The paradox of democracy in popular music education: Intersectionalizing "youth" through curriculum analysis -- 11 Where does diversity go straight? Biopolitics, queer of color critique, and music education -- 12 Cultural diversity, ecodiversity, and music education -- Part 4 Reconsidering the politics of music education leadership -- 13 From a different place to a third space: Rethinking international student pedagogy -- 14 Internationalization, hegemony and diversity: In search of a new vision for the global music education community -- 15 The politics of intercultural collaboration in higher music education: Challenges seen from a leadership point of view. |
506 0# - NOTA DE RESTRICCIONES AL ACCESO | |
Limitaciones de acceso | Open Access |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | This open access book examines the political structures and processes that frame and produce understandings of diversity in and through music education. Recent surges in nationalist, fundamentalist, protectionist and separatist tendencies highlight the imperative for music education to extend beyond nominal policy agendas or wholly celebratory diversity discourses. Bringing together high-level theorisation of the ways in which music education upholds or unsettles understandings of society and empirical analyses of the complex situations that arise when negotiating diversity in practice, the chapters in this volume explore the politics of inquiry in research; examine music teachers' navigations of the shifting political landscapes of society and state; extend conceptualisations of diversity in music education beyond familiar boundaries; and critically consider the implications of diversity for music education leadershipáginasDiversity is thus not approached as a label applied to certain individuals or musical repertoires, but as socially organized difference, produced and manifest in various ways as part of everyday relations and interactions. This compelling collection serves as an invitation to ongoing reflexive inquiry; to deliberate the politics of diversity in a fast-changing and pluralist world; and together work towards more informed and ethically sound understandings of how diversity in music education policy, practice, and research is framed and conditioned both locally and globally. "While many titles have addressed issues of diversity in its many forms, and while political issues are often embedded in this work, the current title specifically and directly frames the book from the perspective of politics, adding a unique focus and frame that makes an important contribution to the field. Addressing the politics of diversity as part of the "everyday processes by which we all exercise agency, negotiate power and identity, and assign meaning to difference" makes for compelling reading, offering a complex set of views on a dynamic and varied range of topics. This is a must read book to all compelled to engage with the urgent work around equity and diversity." - Patrick Schmidt, Professor of Music Education, Western University, Canada. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Art-Study and teaching. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Education and state. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Teachers-Training of. |
650 14 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Creativity and Arts Education. |
650 24 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Educational Policy and Politics. |
650 24 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Teaching and Teacher Education. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Kallio, Alexis Anja. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
Número de control del registro de autoridad o número normalizado | (orcid)0000-0002-6959-2505 |
-- | https://orcid.org/0000-0002-6959-2505 |
Código de función/relación | edt |
-- | http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Westerlund, Heidi. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
Código de función/relación | edt |
-- | http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Karlsen, Sidsel. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
Número de control del registro de autoridad o número normalizado | (orcid)0000-0003-3122-9302 |
-- | https://orcid.org/0000-0003-3122-9302 |
Código de función/relación | edt |
-- | http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Marsh, Kathryn. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
Número de control del registro de autoridad o número normalizado | (orcid)0000-0003-1750-8364 |
-- | https://orcid.org/0000-0003-1750-8364 |
Código de función/relación | edt |
-- | http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Sæther, Eva. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
Número de control del registro de autoridad o número normalizado | (orcid)0000-0002-6466-1639 |
-- | https://orcid.org/0000-0002-6466-1639 |
Código de función/relación | edt |
-- | http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Online service) |
773 0# - ENLACE AL DOCUMENTO FUENTE/ENTRADA DE REGISTRO ANFITRIÓN | |
Título | Springer Nature eBook |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Printed edition: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9783030656164 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Printed edition: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9783030656188 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Printed edition: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9783030656195 |
830 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE SERIE-TÍTULO UNIFORME | |
Título uniforme | Landscapes: the Arts, Aesthetics, and Education, |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas | 2214-0069 ; |
Designación de volumen o secuencia | 29 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-65617-1">https://doi.org/10.1007/978-3-030-65617-1</a> |
912 ## - | |
-- | ZDB-2-EDA |
912 ## - | |
-- | ZDB-2-SXED |
912 ## - | |
-- | ZDB-2-SOB |
No hay ítems disponibles.