Street Smart : (Registro nro. 148213)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 03850cam a2200421 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control ocn948411014
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control OCoLC
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20210529185857.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija ta
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 200303s2015 xxu r 000 0 eng
010 ## - NÚMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de control de LC 2015014716
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9781610395649
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 1610395646
029 0# - OTRO NÚMERO DE CONTROL DE SISTEMA (OCLC)
Identificador de la biblioteca OCLC AU@
Número de control de sistema 000057315638
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema (OCoLC)948411014
Número de control cancelado/no válido (OCoLC)966574283
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen AU@
Lengua de catalogación eng
Centro/agencia transcriptor AU@
Centro/agencia modificador B@L
-- OCLCF
043 ## - CÓDIGO DE ÁREA GEOGRÁFICA
Código de área geográfica n-us---
045 ## - PERIODO DE TIEMPO DEL CONTENIDO
Código de periodo de tiempo spa
082 00 - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY
Número de clasificación 388.40973
Número de documento/Ítem S437s 2015
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Schwartz, Sam.
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Street Smart :
Resto del título the rise of cities and the fall of cars /
Mención de responsabilidad, etc. Samuel I. Schwartz
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright New York, US
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Perseus Books,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2015.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 292 páginas
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio sin mediación
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte volúmen
Fuente rdacarrier
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC.
Nota de bibliografía, etc. Incluye bibliografía e índice
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. "With wit and sharp insight, former Traffic Commissioner of New York City, Sam Schwartz a.k.a. "Gridlock Sam," one of the most respected transportation engineers in the world and consummate insider in NYC political circles, uncovers how American cities became so beholden to cars and why the current shift away from that trend will forever alter America's urban landscapes, marking nothing short of a revolution in how we get from place to place. When Sam Schwartz was growing up in Bensonhurst, Brooklyn-his block belonged to his community: the kids who played punchball and stickball & their parents, who'd regularly walk to the local businesses at which they also worked. He didn't realize it then, but Bensonhurst was already more like a museum of a long-forgotten way-of-life than a picture of America's future. Public transit traveled over and under city streets-New York's first subway line opened in 1904-but the streets themselves had been conquered by the internal combustion engine. America's dependency on the automobile began with the 1908 introduction of Henry Ford's car-for-everyone, the Model T. The "battle for right-of-way" in the 1920s saw the demise of streetcars and transformed America's streets from a multiuse resource for socializing, commerce, and public mobility into exclusive arteries for private automobiles. The subsequent destruction of urban transit systems and post WWII suburbanization of America enabled by the Interstate Highway System and the GI Bill forever changed the way Americans commuted. But today, for the first time in history, and after a hundred years of steady increase, automobile driving is in decline. Younger Americans increasingly prefer active transportation choices like walking or cycling and taking public transit, ride-shares or taxis. This isn't a consequence of higher gas prices, or even the economic downturn, but rather a collective decision to be a lot less dependent on cars-and if American cities want to keep their younger populations, they need to plan accordingly. In Street Smart, Sam Schwartz explains how. In this clear and erudite presentation of the principles of smart transportation and sustainable urban planning-from the simplest cobblestoned street to the brave new world of driverless cars and trains-Sam Schwartz combines rigorous historical scholarship with the personal and entertaining recollections of a man who has spent more than forty years working on planning intelligent transit networks in New York City. Street Smart is a book for everyone who wants to know more about the who, what, when, where, and why of human mobility"--
Fuente proveedora Provided by publisher.
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Transportación
Subdivisión geográfica Estados Unidos
9 (RLIN) 354095
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Urbanismo
Subdivisión geográfica Estados Unidos.
9 (RLIN) 11804
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Fuente del sistema de clasificación o colocación Dewey Decimal Classification
Tipo de ítem Koha Libro
948 ## - PROCESAMIENTO DE INFORMACIÓN LOCAL (OCLC); DESIGNADOR DE PARTE DE LA SERIE (RLIN)
h (OCLC) NO HOLDINGS IN UN@ - 2 OTHER HOLDINGS
991 ## - Datos 991
Comité Biblio IC
Solicitante Jesus Ricardo Mercado
Periódo de adquisición OT19
900 ## - COMITE BIBLOS
Comité Administración
900 ## - COMITE BIBLOS
Comité Automotriz
900 ## - COMITE BIBLOS
Comité Arquitectura
Existencias
Estado de retiro Estado de pérdida Fuente del sistema de clasificación o colocación No para préstamo Código de colección Localización permanente Ubicación/localización actual Fecha de recepción Coste, precio normal de compra Total de préstamos Signatura topográfica completa Código de barras Fecha visto por última vez Coste, precio de reemplazo Tipo de ítem Koha
    Dewey Decimal Classification   Colección General Biblioteca Central Biblioteca Central 28/02/2020 492.43   388.40973 S437s 2015 33409003101841 14/11/2022 984.86 Libro

Con tecnología Koha