Detalles MARC
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
03850cam a2200421 a 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
ocn948411014 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
OCoLC |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20210529185857.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
ta |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
200303s2015 xxu r 000 0 eng |
010 ## - NÚMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de control de LC |
2015014716 |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9781610395649 |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
1610395646 |
029 0# - OTRO NÚMERO DE CONTROL DE SISTEMA (OCLC) |
Identificador de la biblioteca OCLC |
AU@ |
Número de control de sistema |
000057315638 |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA |
Número de control de sistema |
(OCoLC)948411014 |
Número de control cancelado/no válido |
(OCoLC)966574283 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
AU@ |
Lengua de catalogación |
eng |
Centro/agencia transcriptor |
AU@ |
Centro/agencia modificador |
B@L |
-- |
OCLCF |
043 ## - CÓDIGO DE ÁREA GEOGRÁFICA |
Código de área geográfica |
n-us--- |
045 ## - PERIODO DE TIEMPO DEL CONTENIDO |
Código de periodo de tiempo |
spa |
082 00 - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY |
Número de clasificación |
388.40973 |
Número de documento/Ítem |
S437s 2015 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Schwartz, Sam. |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Street Smart : |
Resto del título |
the rise of cities and the fall of cars / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Samuel I. Schwartz |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
New York, US |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante |
Perseus Books, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright |
2015. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
292 páginas |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO |
Término de tipo de contenido |
texto |
Fuente |
rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO |
Nombre/término del tipo de medio |
sin mediación |
Fuente |
rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE |
Nombre/término del tipo de soporte |
volúmen |
Fuente |
rdacarrier |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Incluye bibliografía e índice |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
"With wit and sharp insight, former Traffic Commissioner of New York City, Sam Schwartz a.k.a. "Gridlock Sam," one of the most respected transportation engineers in the world and consummate insider in NYC political circles, uncovers how American cities became so beholden to cars and why the current shift away from that trend will forever alter America's urban landscapes, marking nothing short of a revolution in how we get from place to place. When Sam Schwartz was growing up in Bensonhurst, Brooklyn-his block belonged to his community: the kids who played punchball and stickball & their parents, who'd regularly walk to the local businesses at which they also worked. He didn't realize it then, but Bensonhurst was already more like a museum of a long-forgotten way-of-life than a picture of America's future. Public transit traveled over and under city streets-New York's first subway line opened in 1904-but the streets themselves had been conquered by the internal combustion engine. America's dependency on the automobile began with the 1908 introduction of Henry Ford's car-for-everyone, the Model T. The "battle for right-of-way" in the 1920s saw the demise of streetcars and transformed America's streets from a multiuse resource for socializing, commerce, and public mobility into exclusive arteries for private automobiles. The subsequent destruction of urban transit systems and post WWII suburbanization of America enabled by the Interstate Highway System and the GI Bill forever changed the way Americans commuted. But today, for the first time in history, and after a hundred years of steady increase, automobile driving is in decline. Younger Americans increasingly prefer active transportation choices like walking or cycling and taking public transit, ride-shares or taxis. This isn't a consequence of higher gas prices, or even the economic downturn, but rather a collective decision to be a lot less dependent on cars-and if American cities want to keep their younger populations, they need to plan accordingly. In Street Smart, Sam Schwartz explains how. In this clear and erudite presentation of the principles of smart transportation and sustainable urban planning-from the simplest cobblestoned street to the brave new world of driverless cars and trains-Sam Schwartz combines rigorous historical scholarship with the personal and entertaining recollections of a man who has spent more than forty years working on planning intelligent transit networks in New York City. Street Smart is a book for everyone who wants to know more about the who, what, when, where, and why of human mobility"-- |
Fuente proveedora |
Provided by publisher. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Transportación |
Subdivisión geográfica |
Estados Unidos |
9 (RLIN) |
354095 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Urbanismo |
Subdivisión geográfica |
Estados Unidos. |
9 (RLIN) |
11804 |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Dewey Decimal Classification |
Tipo de ítem Koha |
Libro |
948 ## - PROCESAMIENTO DE INFORMACIÓN LOCAL (OCLC); DESIGNADOR DE PARTE DE LA SERIE (RLIN) |
h (OCLC) |
NO HOLDINGS IN UN@ - 2 OTHER HOLDINGS |
991 ## - Datos 991 |
Comité Biblio |
IC |
Solicitante |
Jesus Ricardo Mercado |
Periódo de adquisición |
OT19 |
900 ## - COMITE BIBLOS |
Comité |
Administración |
900 ## - COMITE BIBLOS |
Comité |
Automotriz |
900 ## - COMITE BIBLOS |
Comité |
Arquitectura |