Detalles MARC
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
03350nam^a22003735^^4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
UDM01000145186 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
UDM |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20200204205859.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
121203s2012^^^^nyu^^^^^^b^^^^001^0^eng^d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
0061824747 |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9780061824746 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
TOH |
Lengua de catalogación |
eng |
Centro/agencia transcriptor |
TOH |
Centro/agencia modificador |
DLC |
-- |
BTCTA |
-- |
BDX |
-- |
YDXCP |
-- |
LIV |
-- |
OCLCO |
-- |
M |
-- |
|
Centro/agencia modificador |
GK8 |
-- |
CXP |
-- |
VP@ |
-- |
BUR |
-- |
PCX |
-- |
BWX |
-- |
IXA |
-- |
UN@ |
082 04 - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY |
Número de clasificación |
649.1 |
Número de documento/Ítem |
L665t 2012 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
9 (RLIN) |
235094 |
Nombre de persona |
Levine, Madeline, |
Término indicativo de función/relación |
autor |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Teach your children well : |
Resto del título |
parenting for authentic success / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Madeline Levine. |
264 31 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
New York : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante |
Harper, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright |
c2012. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xxvi, 323 páginas ; |
Dimensiones |
24 cm. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO |
Término de tipo de contenido |
texto |
Código de tipo de contenido |
txt |
Fuente |
rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO |
Nombre/término del tipo de medio |
no mediado |
Código del tipo de medio |
n |
Fuente |
rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE |
Nombre/término del tipo de soporte |
volumen |
Código del tipo de soporte |
nc |
Fuente |
rdacarrier |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Incluye bibliografía (p. [303]-309). |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Editing the script: becoming the parents we want to be. Denial: ´Problem? What problem?´ ; Projection: ´Yeah, they´ve got a problem, not me´ ; Peer pressure: it´s not just for teenagers ; Is parenting hereditary? ´I can´t believe I sound just like my mother´ ; The trinity of change: self-reflection, empathy, and flexibility. |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Introduction: Courageous parenting -- taking the long view -- Pt. 1: Authentic success: it´s not about bleeding hearts versus tiger moms. The kids are not alright (and neither are their parents) ; How did we get into this mess? -- Pt. 2: The ´school years´ are not just about academics: a primer on child development. The tasks of the elementary school years: ages 5-11. Learning how to make friends and be a friend ; Becoming competent and excited about learning ; Developing a sense of self: who am I? ; Becoming an empathic person ; Remembering to play ; General recommendations for parenting your elementary school age child -- The tasks of the middle school years: ages 11-14. Navigating puberty ; Staying healthy ; Building independence ; Building a peer group ; Note to parents -- The tasks of the high school years; ages 14-18. Becoming an adult thinker ; Learning to manage sexuality ; Building a sense of identity ; Developing autonomy --^ |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Pt. 3: The resilience factor: seven essential coping skills. Teaching our kids to find solutions. Resourcefulness: ´I can handle this´ instead of ´Mom -- ´ ; Enthusiasm: ´I love this´ instead of ´Whatever´ ; Creativity: ´Let´s look at this differently´ not ´What´s the right answer?´ ; A good work ethic: ´I´m going to keep at it´ instead of ´I quit´ -- Teaching our kids to take action. Self-control: ´It just doesn´t feel right´ instead of ´All the kids are doing it´ ; Self-esteem: ´l feel good about myself´ instead of ´I suck´ ; Self-efficacy: ´I can make a difference´ instead of ´Nothing I do matters´ -- Pt. 4: Walking the talk. Defining and living your family values: a paper and pencil exercise. What are your core values? ; Family values statement ; Your guiding principles ; The family action plan --^ |
650 14 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
9 (RLIN) |
72758 |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Crianza de niños. |
650 14 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
9 (RLIN) |
698 |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Éxito. |
650 14 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
9 (RLIN) |
83017 |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Paternidad (Psicología). |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Dewey Decimal Classification |
Tipo de ítem Koha |
Libro |
991 ## - Datos 991 |
Comité Biblio |
C0 |
Solicitante |
UN@ |
991 ## - Datos 991 |
Comité Biblio |
PYP |
-- |
PR13 |
-- |
000062415, González Trujillo, Claudia Jaquelina. |
997 ## - Datos de creación Aleph |
Clave catalogador |
HZ |
Año |
00 |
Fecha |
20140722 |
Base Aleph |
UDM01 |
Hora |
1028 |
998 ## - Fecha de modificacion Aleph |
Catalogador |
BATCH |
Año |
00 |
Fecha |
20140911 |
Base de datos Aleph |
UDM01 |
Hora |
0535 |