Detalles MARC
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
03420cam^a22003974a^4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
UDM01000137467 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
UDM |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20210529153824.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
110602s2006^^^^caua^^^^^b^^^^001^0^eng^^ |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
1412936713 |
Información calificativa |
(pbk.) |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9781412936712 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
DLC |
Lengua de catalogación |
eng |
Centro/agencia transcriptor |
DLC |
Centro/agencia modificador |
BAKER |
-- |
UKM |
-- |
C#P |
-- |
YBM |
-- |
IG# |
-- |
BTCTA |
-- |
YDXCP |
-- |
MUQ |
-- |
SEO |
-- |
DEBBG |
-- |
OCLCQ |
-- |
OCL |
-- |
OCLCQ |
-- |
UN@ |
082 04 - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY |
Número de clasificación |
370.7155 |
Número de documento/Ítem |
P691m 2006 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
9 (RLIN) |
261424 |
Nombre de persona |
Pitton, Debra Eckerman, |
Término indicativo de función/relación |
autor |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Mentoring novice teachers : |
Resto del título |
fostering a dialogue process / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Debra Eckerman Pitton. |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN |
Mención de edición |
2nd ed. |
264 31 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
Thousand Oaks, Calif. : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante |
Corwin Press, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright |
c2006. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xi, 167 páginas : |
Otras características físicas |
ilustraciones |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO |
Término de tipo de contenido |
texto |
Código de tipo de contenido |
txt |
Fuente |
rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO |
Nombre/término del tipo de medio |
no mediado |
Código del tipo de medio |
n |
Fuente |
rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE |
Nombre/término del tipo de soporte |
volumen |
Código del tipo de soporte |
nc |
Fuente |
rdacarrier |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Incluye bibliografía (p. 151-159). |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Defining the mentoring relationship -- The heart of mentoring: trust and open communication -- Understanding the needs of the novice teacher -- Addressing the novice teacher´s specific needs -- The mentor´s lens -- The conferencing cycle -- Data-gathering techniques and tools -- Evaluating the mentoring experience -- Resource A. Mentoring projects -- Resource B. Role-plays -- Resource C. How to use this text: a guide for individuals and facilitators -- Resource D. Web sites for mentors. |
520 3# - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
´Mentoring Novice Teachers is thorough, comprehensive, and well thought out. The author provides an important addition to the growing number of publications about mentoring. Its focus is on the content of mentor training and development. Content is conveyed in a constructivist mode through group dialogue, while at the same time allowing for individual reflection.´???Hal Portner, Author, Mentoring New TeachersDeepen mentors??? awareness of effective practices for guiding novice teachers to success!How do we educate mentors so they are able to successfully work with novice teachers? Mentoring Novice Teachers examines roles in mentoring relationships, presents strategies that foster trust and open communication, and offers practical ideas for addressing the specific needs of novice teachers. This excellent, updated resource focuses on building the knowledge and skills mentors need to effectively support and guide new teachers as well as better understand the mentoring process. Reflections, discussion prompts, and role plays are incorporated throughout to increase mentors??? awareness and promote positive and effective interactions between mentors and beginning teachers. This second edition includes: Specific guidelines for facilitating a mentor training workshop Expanded coverage of mentoring strategies and processes Updated research about effective mentoring and communication A stronger focus on mentoring individuals with diverse backgrounds and experiencesThis unique book blends theory and practice in a format that meets the needs of mentors and facilitates a powerful means of support for novice teachers. |
650 14 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
9 (RLIN) |
103551 |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Tutores (Educación). |
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS |
Nombre del host |
_ |
Texto de enlace |
Tabla de contenido |
Identificador Uniforme del Recurso |
<a href="http://catdir.loc.gov/catdir/toc/ecip063/2005032724.html">http://catdir.loc.gov/catdir/toc/ecip063/2005032724.html</a> |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Dewey Decimal Classification |
Tipo de ítem Koha |
Libro |
991 ## - Datos 991 |
Comité Biblio |
C0 |
Solicitante |
UN@ |
991 ## - Datos 991 |
Comité Biblio |
EDU |
997 ## - Datos de creación Aleph |
Clave catalogador |
HZ |
Año |
00 |
Fecha |
20140722 |
Base Aleph |
UDM01 |
Hora |
1027 |
998 ## - Fecha de modificacion Aleph |
Catalogador |
BATCH |
Año |
00 |
Fecha |
20140911 |
Base de datos Aleph |
UDM01 |
Hora |
0531 |
900 ## - COMITE BIBLOS |
Comité |
Administración |
900 ## - COMITE BIBLOS |
Comité |
Educación |
900 ## - COMITE BIBLOS |
Comité |
Psicología |